Site Loader

Czy warto pić kawę zbożową?

Kawa zbożowa (https://www.bee.pl/9045-kawa-zbozowa) jest produktem, który z całą pewnością jest znany większości z nas. Niektórzy mają z tą kawą dobre skojarzenia, a inni wręcz przeciwnie. Nie ulega jednak wątpliwości, że napój ten charakteryzuje się pewnymi wartościami zdrowotnymi. Z tego też względu warto byłoby rozważyć jego spożycie. Zanim jednak zdecydujemy się wprowadzić kawę zbożową do swojego menu, warto owce cenne właściwości najpierw poznać.

Co wyróżnia kawę zbożową?

Jak już zaznaczono na wstępie, kawa zbożowa charakteryzuje się wieloma cennymi dla naszego zdrowia właściwościami. Bez wątpienia można stwierdzić, że jest ona prawdziwą skarbnicą minerałów. Znajduje się w niej między innymi dobroczynny magnez. Jest on nieoceniony dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Szczególnie korzystnie wpływa on na stan naszego układu nerwowego. Poprawia koncentrację oraz zapobiega depresji oraz zaburzeniom lękowym. Na pewno warto zwrócić także uwagę na to, że kawa zbożowa zawiera całkiem spore ilości błonnika pokarmowego. Błonnik posiada zaś wyjątkowo dobry wpływ na funkcjonowanie naszego układu pokarmowego. Kawa ta jest bogata także w cenne witaminy z grupy B. One także są nieodzowne dla odpowiedniego funkcjonowania naszego organizmu. Dla wielu osób zaletą kawy zbożowej jest również jej atrakcyjny smak oraz zapach.

Komu w szczególności polecana jest kawa zbożowa?

Ze względu na swoje pozytywne właściwości, kawa zbożowa polecana jest wielu osobom. Śmiało mogą skorzystać z niej osoby, które walczą ze zbyt wysokim ciśnieniem tętniczym krwi. Nie ulega wątpliwości, że kawa ta doskonale nada się również dla osób pracujących intelektualnie. Wysiłek intelektualny wymaga bowiem od nas dużej koncentracji, a ta niemożliwa byłaby między innymi bez cennych składników mineralnych. Kawa zbożowa jest bezpiecznym napojem dla dzieci w wieku szkolnym, a także dla osób starszych. Nie zawiera bowiem mocno pobudzającej kofeiny, która może niekorzystnie zadziałać zarówno na organizm dziecka jak i osoby starszej. Kawa zbożowa jest idealna jako dodatek do posiłków, w szczególności do śniadania. Nie sposób nie zauważyć, iż kawa ta najlepiej będzie smakowała z mlekiem. Można wykorzystać nie tylko mleko krowie, ale również i mleko roślinne. Kawę tę można wypić również przygotowaną na bazie wody. W tej formie będzie zdecydowanie mniej kaloryczna. Warto jednak mieć na uwadze systematyczne spożywanie kawy ze zbóż. W przeciwnym bowiem razie mowy o satysfakcjonujących nas rezultatach być niestety nie może.

 

Kawa zbożowa – smak z dzieciństwa

Zapewne każdy z nas zna smak kawy zbożowej. Jest ona bardzo powszechnym i znanym produktem. Posiada wiele niezwykłych właściwości. Wielu ludzi mylnie patrzy na kawę zbożową jako tańszy zamiennik zwykłej kawy rozpuszczalnej, czy też sypanej, nic bardziej mylnego. Kawa zbożowa jest bardzo zdrowa przecież piją ją nawet dzieci w szkołach lub kobiety po porodzie aby miały więcej pokarmu w piersiach.

Każdy producent kawy zbożowej ma swój własny przepis na idealną ich zdaniem kawę zbożową, natomiast jest jeden jedyny i niepowtarzalny składnik, którego nie może w niej zabraknąć czyli zboże, a więc produktem bazowym każdej kawy zbożowej są po prostu prażone ziarna zboża, którymi są zazwyczaj:

  • żyto,
  • jęczmień,
  • orkisz,
  • pszenica.

Oczywiście kawa zbożowa oprócz tego ważnego składnika jakim jest zboże posiada ulepszacze smaku, które mają z kolei za zadanie nadać kawie właściwy smak i aromat. Jest ich wiele ale przeważnie są to:

  • korzeń mniszka lekarskiego,
  • łubin,
  • karmel,
  • wanilia,
  • figi,
  • melisa,
  • głóg,
  • cykoria i wiele innych.

Należy jednak pamiętać, aby przed kupnem kawy spojrzeć na etykietę czy nie zawiera ona w sobie żadnych sztucznych aromatów, ani dodatków, bowiem wtedy będziemy mieć pewność, że kawa którą kupujemy jest po prostu zdrowa.

Na pewno każdy z nas patrzy teraz na swoją wagę i zastanawia się jakie produkty kupować aby były one niskokaloryczne. Na liście takich produktów obowiązkowo powinna się znaleźć kawa zbożowa. Dlaczego? Ponieważ jest ona zdecydowanie niskokaloryczna! W 100 ml znajdują się tylko 4 kalorie. Zadajmy sobie teraz pytanie czym tak naprawdę różni się kawa zbożowa od BEE od zwykłej kawy? Po pierwsze jest na pewno zdrowsza. Kawa zbożowa może być spożywana w każdym wieku, a w szczególności jest polecana osobom, którzy powinni omijać kofeinę szerokim łukiem na przykład są to osoby które mają wysokie ciśnienie czy też osoby z chorą wątrobą i nerkami. Zaletą kawy zbożowej jest niewątpliwie to, że nie podrażnia ona śluzówki żołądka, ani nie wywołuje zgagi.

Do głównych zalet kawy zbożowej możemy zaliczyć:

  • redukcję refluksu i zgagę,
  • wspomaganie trawienia,
  • zapobiega zaparciom,
  • sprawne wydzielanie żółci,
  • obniżanie poziomu cholesterolu we krwi.
  • neutralizacja wolnych rodników,
  • usprawnianie działania układu nerwowego.

Jak widać kawa zbożowa posiada wiele zalet oraz korzyści płynących z jej spożywania. Na pewno nie poczujemy się od niej gorzej, a wręcz przeciwnie tylko lepiej.

 

Kawa zbożowa

Podawana jest najczęściej w przedszkolach i szpitalach. Chętnie do swej diety włączają ją także osoby prowadzące zdrowy tryb życia. Mowa tu o kawie zbożowej. Czym jest i czy wartą ją spożywać?

Z czego powstaje kawa zbożowa?

Jak sugeruje nazwa, kawa zbożowa produkowana jest z ziaren zbóż. Są one poddawane prażeniu. Zboża z jakich powstaje kawa to najczęściej:

  • pszenica
  • żyto
  • jęczmień
  • orkisz.

Aby nadać napojowi odpowiedni smak i aromat stosuje się również różne dodatki, takie jak cykoria, wanilia, karmel, łubin, burak, kozieradka, korzeń mniszka lekarskiego, topinambur, figi, żołędzie, głóg, melisa, żeń – szeń, echinacea. 

Czym kierować się przy zakupie kawy zbożowej?

Jeżeli zależy nam aby wybrana przez nas kawa zbożowa była jak najzdrowsza warto upewnić się, ze nie zawiera ona żadnych sztucznych aromatów ani konserwantów. Jeśli cierpimy na nietolerancję glutenu możemy sięgnąć po kawę zbożową bezglutenową.

Kawa zbożowa – wartości odżywcze

Kawa zbożowa, spożywana regularnie przynosi wiele korzyści dla zdrowia. Dzieje się tak  dzięki dobroczynnym składnikom, takim jak:

  • magnez
  • potas
  • fosfor
  • cynk
  • selen
  • błonnik
  • witaminy z grupy B.

Pijąc ją regularnie można liczyć na profity takie jak lepsze trawienie, unikniecie uporczywych zaparć czy obniżenie złego cholesterolu we krwi. Kawa zbożowa wykazuje również działanie przeciwnowotworowe, dzięki zawartości polifenoli. Dodatkowo przyczynia się do opóźnienia procesów starzenia, redukuje przykre dolegliwości takie jak zgaga czy refluks, działa uspokajająco. Wpływa także na lepsze wydzielanie żółci.

Kawa zbożowa – dla kogo?

Kawa zbożowa jest zalecana do spożycia wszystkim, począwszy od dzieci w wieku przedszkolnym, na starszych ludziach kończąc. Jest rekomendowana także dla kobiet w ciąży, jako że nie zawiera kofeiny i nie powoduje uzależnienia. Można ją spożywać również podczas karmienia piersią.

Jak przyrządzić kawę zbożową?

Istnieje wiele sposobów przyrządzenia kawy zbożowej. Można przygotować ją zarówno na bazie mleka jak i na bazie wody. Ta wykonana na wodzie jest bardziej aromatyczna, na mleku zaś delikatniejsza w smaku i aromacie. Trudno Ci się zdecydować którą wersję wybrać? Nie martw się, możesz przygotować ją na bazie wody i dolać do niej odrobinę mleka. Tak przyrządzona również będzie smakować wybornie. Można pić kawę zbożowa z dodatkiem cukru jak i bez. Najbardziej zalecana jest ta z dodatkiem cykorii, gdyż zawarta w niej inulina wpływa korzystnie na proces wchłaniania wapnia do organizmu.

Podsumowując kawa zbożowa to wartościowy napój, który warto włączyć do swojej diety.

 

Styczeń 2021
P W Ś C P S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031